Merhaba

Bu yazımda size Openfiler kurulumunu anlatıyor olacağım.

Capture.PNG

Openfiler iki mod ile kurulabilir Text yada Grafik arayüzü ile

Ben kuruluma grafik arayüzü ile devam edeceğim

Enter tıklıyorum ve kurulumu başlatıyorum.

Capture1.PNG

Next tıklıyorum.

Capture2.PNG

Klavye seçimini yapıyorum ve Next tıklıyorum. Harddisk üzerindeki tüm verileri sileceğini söylüyor Yes tıklıyorum ve devam ediyorum.

Capture3.PNG

Makinede takılı olan diskleri gösteriyor kurulum yapacağım diski(sistemin yüklenmesini istediğim) seçip Next tıklıyorum.

Capture4.PNG

Yes ve Next tıklıyorum.

Capture5.PNG

Ortamdaki DHCP den mi yoksa manüel ip belirleyebilirsiniz ben bu anlatımımda ortamdaki DHCP den yararlanıyorum Next tıklıyorum.

Capture6.PNG

Time/Zone seçmemi istiyor İstanbul seçiyorum Next tıklıyorum.

Capture7.PNG

Root kullanıcısı için parola belirliyorum Next tıklıyorum.

Capture8.PNG

Next 

Capture9.PNG

Kurulum başladı

Capture10.PNG

Kurulum tamamlandı ve kullanıma başlaması için Reboot tıklıyorum.

Capture13.PNG

Web arayüzüne erişmek için Web administration GUI karşısında yazan ip ile internet tarayıcıya giriyorum.

Capture11.PNG

Openfiler web arayüzüne giriş şifresi Default olarak gelmekte

Kullanıcı adı :openfiler

Şifre: password

yazıp giriş yapabilirsiniz.

Capture12.PNG

işlemler bu kadar

Başka bir anlatımda görüşmek üzere…